søndag 24. januar 2010

Ting man som reisende-mac bør eie!

Nå står det jo i overskriften min på denne bloggen "utstyr", og jeg kan ikke huske at jeg har et eneste innlegg som omhandler dette. Så derfor dette lille innlegget.

Ting jeg MÅ ha med meg når jeg er ute på tur (og dette gjelder ALLE type reiser)

Lakenpose! Det å eie en lakenpose har vært en av mine allerbeste reiseinvisteringer. Kjøpte lakenposen min i 2004 og den har vært med på maaaange turer siden den gang. Nå sist var den med til Mauritius, der den faktisk revna, så her snakker vi om et stk. velbrukt lakenpose!
Min lakenpose kommer fra Nomaden
Komprimeringsposer!
Dette MÅ man bare ha med seg. I allefall hvis man skal reise til steder der man vet at man kommer til å shoppe en del. Man vil jo gjerne ha med seg mest mulig hjem?!
Nå gjør jo ikke posene noe med vekt, men med volum. Og det er helt genialt. Ikke måte på hva man får plass til hvis man har en slik pose.
Jeg har selv poser i maaaaaaange strørrelser. Noen har "støvsugerventil" slik at det er enkelt å få ut lufta (hvis man da har tilgang på støvsuger) Mens andre er slik at man må rulle ut lufta, men det funker det også!
Slike poser kan man kjøpe på blant annet Nomaden, Biltema, Clas Ohlson


Dokumentmappe!
Jeg har akkurat kjøpt meg en ny dokumentmappe til å ha pass, billetter, vaksinasjonskort etc i.
Den gamle jeg hadde var akkurat litt fort kort til å få plass til hele boardingkortet i. Denne nye
har perfekt størrelse! Veldig greit å samle viktige papirer på et sted og en slik mappe må jo være bedre enn en konvolutt?





Pakkeposer!
Når man reiser med ryggsekk er det kjempe bra å ha system på sakene sine. Det er mye enklere å finne f.eks. den blå posen som har undertøy enn å lete gjennom hele sekken.
Man kan kjøpe fargerike poser hos f.eks. Nomaden, sy egne tøyposer eller bruke vanlige plastposer i ulike farger.
Uansett hva man velger så gjør det reisen en god del enklere.



Ingen kommentarer: