torsdag 4. mars 2010

Hotell Hua Hin: Hua Hin Grand Hotel & Plaza

Ved vårt siste besøk i Thailand (2007) besøkte vi badebyen Hua Hin noen timers kjøring fra Bangkok.

Jeg skulle egentlig reise og bo sammen med mine foreldre, men så fant samboeren min ut at han også skulle være med og da var det så nært opp til avreise at vi ikke fikk plass på samme hotell som de andre. Jeg måtte bare google rundt å se om jeg fant et sted vi kunne bo.
Endte opp med å booke oss inn på Hua Hin Grand Hotel & Plaza. Var et prismessig ok alternativ, med svømmebasseng og ikke så langt unna hotellet hvor mine foreldre skulle bo.

Hotellet har 160 rom. Restaurant som serverer frokost, middag etc. Veldig innholdsrik frokostbuffet. Både varm og kald mat. Asiatisk og europeisk. Masse frisk frukt og en egen kokk som laget egget akkurat etter ditt ønske. Stort pluss for frokosten!! Hotellet har jo veldig fancy navn, men er ikke så veldig fancy etter min mening. Hvis man titter på hotellets hjemmeside så ser det veldig fint ut, men bildene er nok finere enn i virkeligheten. Det er nok mer slitt enn man kan se på bildene. Hotellet har basseng og en liten internett cafe.

Hotellet ligger i gå avstand til sentrum, og for de som ikke liker å gå så kan man bare tasse ned gaten så er det taxier i hopetall. Rett ved hotellet ligger et SPA (det var i allefall et der i 2007), og en thaiboxing arena. Noen ganger i uken er det også et digert marked rett utenfor hotellet. Masse morsomt å kjøpe der, og man blir ikke spesielt forstyrret av lyder etc. Vi ble i allefall ikke det.


Bassengområdet fikk vi stortsett ha for oss selv. Var mange asiater som bodde på hotellet og de var ikke så veldig glad i sola.



Utsikt fra rommet vårt. Hvis man tar til høyre
når man går ut på veien her så kommer man til et
digert kjøpesenter med masse fine butikker, der
finner man også Starbucks for de som
trenger ordenlig kaffe.


Tar man til venstre så kommer man til sentrum.



Hotellet var i og for seg et greit sted å være, men jeg tror nok at jeg vil velge et annet ved mitt neste besøk i Hua Hin.

Ingen kommentarer: