torsdag 29. juli 2010

Hotell Votsalakia, Samos: Aspres

I slutten av august,2008 reiste jeg alene til Samos på uspesifisert reise med Apollo.
Jeg havnet først på hotell Aspres. (Jeg og nesten alle andre som reiste uspes.)

I følge Apollo ligger hotellet ca 1 km fra sentrum der man finner butikker, mat etc.
Det de ikke forteller er at veien inn til sentrum er mørk, smal og veldig trafikkert (var i allefall det i 08)
Deler av veien har gatelys, men mestparten har ikke det. Så man er altså veldig i utkantstrøk her, selvom det ikke er så langt til sentrum i meter...

Avstanden til strand uten solstoler er ikke lang. Rett over veien og ned bakkene. Skal man ha stoler og parasoller må man traske en liten spasertur. (Ikke langt!) I dette området finner man også strandbarer som serverer mat og drikke, og det er nærmere butikker hvis man vil handle standsnacks.
Stranden er av rullestein i varierende størrelse. For de som vil ha bedre strand går det fint ann å spasere til stranden i sentrum som er litt mer livlig og av bedre kvalitet.

Hotellet var helt greit. (men jeg hadde nok ikke bestilt det hvis jeg reiste spesifisert) i 2008 var det ganske slitt og gammelt. Ikke noe moderne innredning for å si det sånn... Badet var ganske fælt....dårlig vanntrykk.
Ok renhold. Jeg hadde et veldig lite rom(det rommet som er bilde av på apollo.no er MYYYYYE større enn det jeg hadde, men de har sikkert mange forskjellige typer), med balkong og utsikt mot sjøen. Veien som går rett nedenfor er trafikkert, men lyden er ikke plagsom.
Basseng, noen solstoler. En liten bar var det vel også der.
Service nivået kan jeg ikke si så mye om for jeg snakket kun med "eieren" da jeg kom, da jeg kjøpte aircondition og da jeg ble "kasta ut"(måtte bytte hotell da det var en dag igjen av oppholdet og det hadde Apollo glemt å gi meg beskjed om).

Men alt i alt så overlever man fint på Aspres hvis man ikke har så høye krav. (og det finnes sikkert både større og bedre rom enn det jeg hadde)

Bilder kommer så snart jeg vet hvor jeg har dem...

Ingen kommentarer: