fredag 13. august 2010

Hotell Samos, Votsalakia - Agrilionas

Som tidligere fortalt var jeg på Samos i 2008, og der bodde jeg først på Aspres før jeg ble flyttet til Agrilionas siste dagen. (reiste uspesifisert med Apollo)

Har sakset ut Apollos beskrivelse:
Leilighetshotell som består av syv bygninger. Kort avstand til sentrum og strand. Bassengområde med separat barnebasseng, samt solstoler og parasoller. Deponering i resepsjonen mot avgift. Ved ankomst/avreise stopper bussen ca. 50 m fra hotellet. Bakke opp til hotellet. Bagasjen transporteres ikke. Lokaltrafikk.




Rom/leiligheter
Enkle 1-romsleiligheter med to senger. 2-romsleiligheter med separat soverom med to senger. Kombinert soverom/minikjøkken med ekstrasenger. Noen 2-romsleiligheter er i etasje. Alle leiligheter har kokeplater, kjøleskap og enkelt kjøkkenutstyr. Satellitt-TV. Luftkondisjonering mot avgift. Hårføner. Dusj og WC. Balkong eller markterrasse av varierende størrelse. Rengjøring 2 ggr/uke


Jeg ble som sagt flyttet fra det ene hotellet til det andre og var ganske så sur på Apollo siden de glemte å gi meg beskjed om det + at jeg måtte ordne meg transport selv. Men dette hotellet var betraktelig bedre enn det forje. Resepsjonisten ble jo litt sur da hun så at jeg bare skulle være der en natt, men det var jo ikke min feil. Genrelt var hun nok litt sur....

Hotellet ligger i sentrum. (Så det var himmelsk å slippe å tasse rundt i mørket!) Nært restauranter og butikker. Stranden er rett ned bakken og over veien. Tror det var sandstrand her. Mange solstoler etc var det der. Den lille bakken opp til hotellet klarer de fleste å gå. Bussen stopper ved hovedveien også må man gå opp, men bør gå greit. En del gode restauranter i nærheten og en kul cafe (husker ikke hva den het)

I allefall: Hotellet hadde store rom (i forhold til det knøttet jeg kom fra). Veldig rent. Anbefaler at man leier aircondition. Det gjorde ikke jeg siden jeg bare skulle være der en natt.. for å si det sånn: Jeg angret dyrt og hellig hele natta!!! (jeg måtte legge meg på gulvet under vinduet for i det hele tatt å få litt søvn) Kjøleskapet var kjølig (*ler* ikke alltid de er det) men bråket litt. Sengen var ok (den lille studen jeg var der, ble jo bedre kjent med gulvet!)
Jeg hadde en ganske stor balkong med stoler og et lite bord. Noen katter var det i området, men ikke plagsomt.

Stor bokhylle i resepsjonen med masse bøker man kunne låne. Basseng med solstoler. Helt greit, men det er kanskje finere å være på stranden. Bassenget ligger midt i "gå gata" inne på hotellområdet.

Respsjonisten kunne vært hyggeligere, men ellers et veldig godt hotell alternativ. Beliggenheten var perfekt etter min mening (men så hadde jo jeg bodd i "utmarka" før jeg kom dit). Bo heller her enn på Aspres.

Ingen kommentarer: