onsdag 1. april 2009

Alta Igloo Hotell

Som sagt er jeg en del i Alta. En av gangene jeg var der i 2008 hadde jeg bil så jeg kunne dra å besøke Alta Igloo Hotell. Som reiselivsstudent er man jo nysgjerrig på alle slike ting. Så derfor kjørte jeg og en medstudent avgårde for å se på hotellet. Det ligger i Sorrisniva, 15 kilometer fra Alta sentrum.

Ishotellet der ble første gang bygget i 2000 og blir bygget opp hver vinter. Og hver vinter har sitt eget tema. Da jeg var der tror jeg det var polfarere eller oppdagere som var temaet.

Alt er laget av is og der er ganske fantastisk å rusle rundt å se på de flotte tingene som er laget. Det finnes også et stemningsfult kapell der noen velger å gifte seg.

Naturlig nok så er det litt kaldere enn på et vanlig hotell osv, men jeg tror det ville være fantastisk morsomt å tilbringe ei natt her. Pris per person for overnatting er: 2195,-
Inkuldert er 2-retters middag, overnatting, morgenbadstue & frokost buffet, busstransport t/r Alta sentrum.
Hvis man bare vil komme å titte så koster det 100,-/50,-


På denne siden kan man kan lese mer og finne oppdaterte priser etc:
http://www.sorrisniva.no






Bildene ovenfor er mine egne. Tatt 2.april 2008

Ingen kommentarer: