lørdag 27. februar 2010

Mat i Reykjavik

Uten mat og drikke...
Mat må man jo ha uansett hvor man er i verden.
Jeg er så dårlig på å få med meg navn på gode (og dårlige) spisesteder som jeg har prøvd.
Bladde igjennom en del av bildene fra Reykjavik og da dukket det opp mange bilder av butikker og restauranter. Så her kommer en liten anbefaling.

Bilde 1: Hereford Steikhus.
Nyyyydelig mat, nyyydelig service og helt greit prisnivå.
Serverer biff i alle varianter. Har gjerne dagens meny (3 retters) til en ok pris.
Anbefales!!

Bilde 2:Rossopomodoro
Sted som serverer italiensk av ymse slag. Pizza, pasta etc.
Dette er den dårligste restauranten jeg har besøk på Island. Elendig service for å si det pent.
Ikke spesielt god mat heller. Vi ventet og ventet og ventet og ventet på å få mat. Det tok en evighet og vel så det. Og når de endelig klarte å få maten på bordet så var den kald og fæl! Ikke var det spesielt billig heller.
Styr unna hvis du kan!!

Flere spisesteder: Vi hadde jo flere middager i Reykjavik. Dessverre har jeg ikke skrevet ned navnet og heller ikke tatt bilder (jeg er en amatør....) av skilt eller menyer så jeg tørr ikke begi meg ut på hva det heter.
Vi var på en nydelig texmex plass i sentrum som kan anbefales.

I gata der de to avbildede restaurantene ligger, finnes det også en bokbutikk/cafe der de har nydelig frokost. Kjempe koselig plass, med god frokost og hyggelig betjening.


Vi snakket også med et norsk par som vi var på utflukt sammen med. De hadde vært på restauranten på Perlan å spist. Det hadde vært supert, men litt dyrere enn andre steder. Men der bør man bestille bord. Vi var innom for å få oss en matbit, men det var fullbooket.

Ingen kommentarer: