søndag 22. mars 2009

Aqaba - Dag 5

Etter en slitsom dag 4 trengte vi å slappe av.

Denne dagen startet med mye skyer, dis og vind. Jeg prøvde meg på en tur opp på taket for å sole meg litt, men var rask til å gå ned igjen. Det var iskaldt når vinden blåste såpass kraftig. Jeg gikk tilbake til rommet for å vente på bedre tider. Etter en liten stund ble det litt mer sol, så jeg gikk opp igjen, men denne gangen med litt mer klær enn bikini. Jeg tror jeg holdt ut 10 minutter før jeg var så kald at jeg måtte gå ned igjen. Hvis dagen skulle fortsette sånn så var det vel best at vi fant på noe å gjøre. Jeg sendte SMS til Apollo og spurte etter nærmeste SPA og åpningstidene til Aqaba akvarium. Fikk svar om at det fantes like i nærheten av Burger King og at akvariet var åpent til klokken 20.00.

I dag droppet vi frokosten, er ganske lei…. Så vi tenkte vi skulle ta frokost på Burger King istedenfor og dermed gikk vi dit. Klokken var nå ca 10.45 så de hadde ikke åpnet. Så vi gikk for å se etter SPAet. Og det fant vi ganske fort, er nærmeste nabo til Burger King. Så veldig stengt ut så vi tasset inn på nærmeste cafe for å finne mårra kaffe til Trond.

Deretter gikk vi tilbake til Burger King, men jeg gjorde et stopp hos SPAet for å sjekke hva de kunne tilby osv. Tilbudet var ikke sånn veldig stort, men jeg fikk bestilt svensk massasje til 11.30. Så da måtte jeg jo skynde meg å få frokost hos BK. Vi bestilte noe kylling greier (ovnen fungerte ikke så de hadde bare kyling) og jeg stappet i meg det jeg klarte før jeg måtte gå til massasje timen min. Det var nydelig med massasje, selv om hun godt kunne brukt mer kraft. Syns generelt massasjen er litt pusslette rundt omkring i verden. Da de 50 minuttene var over betalte jeg litt under 200NOK for opplevelsen. Hadde det vært så billig hjemme så skulle jeg gått en gang i uka! (for de som skal til Aqaba og ønsker å gå på SPA så ligger det rett ved siden av Burger King, Jennas tror jeg det het. NB! Dette er et kvinne SPA)
Nå var også sola kommet frem så jeg slepte min oljete kropp tilbake til hotellet, fikk på meg bikini i en fei før jeg kom meg opp på taket. Var sikkert mange som hadde ventet på bedre vær for det var nesten helt fult. Men jeg fant meg ei seng, og ei bok og fikk slappet av i solen til klokken 4. Da var jeg lei så gikk ned for å vaske meg å dra til akvariet. Nede på gaten fant vi fort en taxi som skulle ha 5 dinarer , ca 50,- for å kjøre oss dit. Vi var ikke i prutingshumør og syntes for så vidt det var en grei pris for å kjøre såpass langt. Akvariet ligger på veien mot Tala Bay. Da vi kom frem var porten stengt og akvariet stengt på grunn av rengjøring. Ganske irriterende når man har kjørt ca en mil med taxi….. Så vi måtte bare snu å ta taxi tilbake. Taxi sjåføren skulle ha 8 dinarer for å kjøre oss tur/retur, men vi hadde bare 6 i småpenger og han kunne ikke veksle så da betalte vi 6.

Middagen denne dagen ble inntatt på Tikka Chicken (tror det var der) De har nydelig og billig mat. Ligger i området der Apollo har hovedmajoriteten av sine hoteller.

Ingen kommentarer: