søndag 22. mars 2009

Beach Buggy

Man har jo ikke vært i Brasil hvis man ikke har kjørt buggy så vi måtte selvfølgelig prøve dette også. Turen startet klokke 09.00 og vi var tilbake på hotellet rundt 15.15. Vi kjøre avgårde med vår sjåfør for å kjøre i sanddynene ved Genipabu. Var kjempe morsom tur. Jeg var jo en smule skeptisk før vi dro avgårde, hadde jo på forhånd sett film der folk gikk rundt med buggyen så jeg var vell litt nervøs.
Men sjåføren vår var veldig flink og gjorde ikke så mange skumle sprell. Vi kjøpte turen gjennom Ving og betalte vell rundt 900,- (tror jeg)Så vi brukte forhåpentligvis en godkjent sjåfør.

Vi hadde flere stopp underveis. Mange små fotostopp, et badestopp i sjø, et stopp ved en lagune, og et lunchstopp. Noen av disse stoppene var egentlig litt bortkastet etter min smak, kunne mye heller tenkt meg å kjørt mer rundt i sand dynene. Lunchstoppet f.eks ble gjort på en restaurant som både var dyr og dårlig. Vi var ikke så veldig fornøyd med å ikke få velge spisested selv, men men..
Lærte i allefall noe til neste gang vi skal på buggy tur.
På turen rundt i Genipabu området får man mulighet til å være med på flere aktiviteter som da kjøpes separat på stedet. Man kunne kjøre "snowboard" (det heter vel sikkert noe annet), dra på aketur i sanden, rutsje tur i en lagune og en sånn rutsje tur rett ned i ei elv. Mange tilbud om å bli tatt bilder av, man kunne få sitte på esler, holde både øgler og apekatter mens man ble fotografert osv. Ble man tørst var ikke det heller noe problem.

Alt i alt en super utflukt! Hvis man skal til Brasil så MÅ man bare dra på buggy tur. Tilogmed sånne pyser som meg selv gjør det!












Forøvrig kan jeg jo nevne at vi var i Ponta Negra, Brasil i november 2008. Kan ikke si at det tilfredstilte forventningene, men jeg tror vi rett og slett valgte feil destinasjon i Brasil. Hadde vi reist et annet sted ville nok turen ha vært kjekkere, men bevare meg vel. Vi hadde en flott tur!

Ingen kommentarer: